annandag jul

ja den här dagen kan man väl lugnt säga har varit slapp.

Det mest ambitiösa jag har gjort idag var väl egentligen när jag sprang ner till ica för att handla lite mat. Bestämde oss för att köra lite tacos idag, jag vet vi hade noll med fantasi. men med tanke på att det varit dåligt med grönsaker med de sista dagarna, så var det nog ett bra val. Var inte särskilt många grönsaker på vårt lilla julbord, eller ja röbetor är väl en grönsak och rödbetssallad stod ju på bordet så kanske.

Jo lite mer ambitiös kanske jag har varit. Har kollat igenom innehållsförteckningen på kurslitteraturen för att konstatera vad som verkar viktigast till hemtentan. Ska sammanfatta hela Europas historia under 1900-talet. Vad tycker ni jag måste ha med???

Har börjat längta till torsdag då vi åker hem till min familj och firar nyår och en andra julafton. Få sniffa riktig julgran, träffa missen (och ja övriga familjen också förstås), äta mammas goda mat och öppna paket (ja sa ju att jag inte är vuxen än). Måste erkänna att jag är rätt nyfiken. Sen blir det kanske ett besök till IKEA och köpa min gaderob om vi inte får för stora klappar från familjen förstås.

På tal om paket. Under vår gran ligger fortfarande massor med paket.



Men om sambon känner sig bättre imorgon så får nog en hel del av paketen delas ut imorgon. Men för att göra några av mina läsare nyfikna så kan jag säga att det stora röda med tomtar på är till min kära far. Smällkaramellen är till familjens egna bagare. Paketen precis bakom smällkaramellen med vit rosett är till mammsen.
Är jag elak som visar paketen? Men alla därhemma snackar om att jag ska få ett paket med konstig form så min tur att göra er lite nyfikna.

god fortsättning på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0