Tisdag

Ja det är väl tisdag idag va?? Tappar lite koll på sånt när båda är lediga och har semester.

Idag kan man lugnt säga att det har varit en "spännande" dag.

Började dagen med att vakna till ösregn, jajja tänkte jag. Sen hör jag plopp, plopp, plopp, plopp. SHit fönstret är öppet och det ösregnar. Det var ju bara till att stiga upp och stänga fönstret och torka upp pölen på fönsterbrädan och den på golvet. Suck.

Men dagen fortsatte i samma härliga anda. Det var dags för frukost och då inser vi att kylskåpsdörren har stått öppen hela natten. Great. Provade att tempa mjölken för att se hur illa det var, 16 grader varm var mjölken. Ja det var ju bara till att kasta ut allting, tar inga risker för rötmånaden gäller väl fortfarande. Fick torka ur kylskåpet ordentligt, hade tänkt göra det  någon dag framöver, det blev visst idag. Massa vatten var det på hyllorna och kylskåpsväggen rakt fram i kylskåpet var full med is. Kylskåpet har väl kämpat hela natten med att försöka kyla vilket slutade med massa is och massa vatten. Fick springa ner till ica och handla lite frukost sen.

Efter det hade jag väl lite flyt.

Vi lämnade prylar på Erikshjälpen. Skönt att bli av med massa gammal skit.

Har skaffat en e-legitimation idag för att lättare sköta csn ärenden. Hade kontakt med dom idag angående min reservplacering och så. Blir lättare att ändra om det skulle behövas med e-legitimationen. Måste väl vara några vuxenpoäng på det eller??

Har också kollat så jag har min reservplacering under kontroll, nu vet jag precis vad som gäller.

Har varit hos svärföräldrarna ikväll och käkat kräftor, mums. Blev lite spelande i rumino också. Jag vann båda gångerna, =)

På vägen hem ser vi ett djur på vägen, ser inte vad det är förrän vi närmar oss. En räv mitt i centrala Växjö, precis innan rondellen hemma hos oss. Men det verkade vara en trafikvan räv. Han väntade till bilen i andra körfältet kört förbi innan han korsade vägen och vi var inte framme än. Antar att även rävar lär sig trafikreglerna lite till slut =)


Kommentarer
Erika

Uscha de där med kylskåpet.. men det kompenserades med att stöta på en tuff räv :D

2010-08-18 @ 17:27:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0