På bättre humör idag

Idag är det lite gladare tongångar hos mig.

För det första så regnar det ju inte längre, även om det är mulet och lite tråkigt.

Men till den stora nyheten. Ni kanske vet om att jag letar med lykta efter en serie som inte säljs längre (tror jag skrivit om det på bloggen). Och vet ni vad??? Jag har hittat hela serien på blocket och jag var den första som ringde. Visst det blir 175 kr i frakt, vilket kanske inte är jätte roliga pengar men eftersom personen bara ville ha 500kr för hela serien så blir det ändå mycket billigare än om jag försöker lägga bud på hela serien på tradera, där slutbudet brukar hamna på över 1000kr +frakt. Så hon skulle försöka få med paketet idag så fort hon såg att pengarna kommit in. Då kanske jag får den imorgon =) Jag tyckte det var lite långt att köra över 26 mil för att hämta den. Visst måste frakten vara billigare då.
José och jag måste helt enkelt vänta in posten imorgon för att se om det kommer en avisering, för jag tror inte 26 pocketböcker går in genom brevinkastet *ler* för sen drar vi mot ostkusten.

Åh vad jag längtar nu. Trevlig var försäljaren också och verkligen hoppades att jag skulle bli nöjd. Tror till och med att hon försökte sälja in böckerna ännu mer när jag redan sagt att jag ville ha dom trots att frakten blev hög. Men frakten hade troligtvis blivit samma om jag hade lagt bud på tradera men priset på böckerna hade varit mycket högre. Det är inte så ofta heller som de lägger ut hela serien utan bara enstaka böcker. Fatta vilket jobb att få ihop alla böcker genom att köpa dom styckvis. Nu får jag visserligen dubletter på de sex första böckerna men de kan jag ju ge bort om någon är intresserad eller säljer jag dom. Tyvärr är det oftast de böckerna som säljs på tradera/blocket, de tillhör inte de mer ovanliga så priset kanske inte skulle bli så högt.

Förresten mitt tidkort som var borta igår har kommit till sin rätt. En viss person hade lagt beslag på det, fråga mig inte varför, men det är hittat nu i alla fall.

Lite ny info om min cuttlebugmaskin. Väntade svar från butiken i Växjö som skulle öppna från semestern igår. Fick svar så jag teg kan man väl säga. Butiken ska upphöra. Så de lär ju inte ta in mer saker =(
Men ska försöka ta mig dit och köpa lite dies (stansarna till maskinen). De har 30% rabatt just nu så då kan jag ju passa på att köpa några dies i alla fall så jag har något att stansa ut när jag väl får tag i maskinen. Frågan är bara om jag ska ha en rosa eller grön, enda skillnaden är färgen och att den rosa oftast är dyrare. Men hittar inga gröna till bra pris längre. Jaja får fundera på det. Jag har ju shoppat lite nu så kanske ska vänta lite, men har lagt undan pengar för att kunna köpa mig en cuttlebug.

Oj det här blev ett långt inlägg. På tal om långa inlägg. När jag skriver inläggen ser det mesigt lite ut men när jag kollar in hur ni som läsare ser det på bloggen så ser det väldigt mycket ut. Konstigt.

Jajja nu ska jag fortsätta vara lite glad!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0