Jag är förbannad!

Just nu är jag väldigt irriterad, jävligt irriterad. Vi är just nu ute på VFU (praktik) i fem veckor, trodde vi i alla fall. Men när läraren som ska besöka mig ville besöka mig veckan efter VFUns slut började jag undra. På sidan där vi gör våra val av VFUplats står att vi sammanlagt ska ha fem veckor, tom v.17. Men på en annan sida står det v.18. Efter jul fick både jag och min handledare mail från kvinnan som är ansvarig för VFUn i det geografiska området jag tillhör om att jag skulle ha VFU v.12-17 (en vecka faller bort för det var påsklov).

Till slut blev jag så förvirrad och arg för alla olika bud, att jag ringde upp VFU-ansvarig på universitetet. Men hon kunde inte heller ge mig ett riktigt svar. DET ÄR INGEN SOM EGENTLIGEN VET NÄR VFUN SLUTAR!! Så jävlar dåligt. Men hon skulle i alla fall kolla upp det ordentligt och ge mig svaret som gällde. Men vi säger att vi ska vara tom v.18. Ska jag bara säga till min handledare att jag ska stanna en vecka till. Tänk om det inte helt passar in för henne. Det är säkert inget problem men tänk OM. Sen vad pinsamt, "Jag ska vara en vecka längre, men det är ingen som fattat det förrän nu" mitt under pågående praktik. Jag skäms för universitetet, det skulle vara så pinsamt att behöva säga det orden. Att de inte har någon koll alls, även om inte det är mitt fel så skulle det kännas sjukt pinsamt.

Sen uppe på allt så har min besökande lärare noll koll. Hon undrade om jag haft kontakt med en annan kille i klassen eftersom vi både hade VFU i Lessebo. Jag har aldrig haft VFU i Lessebo. Hon har ingen koll alls. Otrevlig verkar hon också vara, trots att jag bara träffat henne en gång. Tycker ändå att hon borde reagerat när jag skrev att vi bara hade VFU tom v.17. Att det är den infon jag fått från ansvarig gällande vfun.Men nej hon utgår från att jag har fel och struntar vidare i det. I stället svarar hon att hon kan besöka mig någon av de andra veckorna då. Men tänk om jag missar en hel vecka VFU då blir jag inte godkänd sen ju. Det verkar hons skita i.


Nä jag är så förbannad just nu, men ni ska slippa höra mina klagomål mer nu i alla fall. Nu ska jag gå och försöka lägga energin på att laga mat i stället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0