Solen, skynda dig

Sitter just nu på kontoret och ska börja skriva ner massa till salstentan. Har massa begrepp som vi ska kunna för att klara tentan. Så idag står det på schemat  att skriva ner alla begrepp med utförliga förklaringar (så kanske man kommer ihåg en del sen i alla fall). Måste se till att få ordentlig ordning på det hela så José lätt kan förhöra mig sen när vi är Göteborg. Det här är i alla fall inte jätte akademiskt och krångligt (för den som inte är inne i det hela) utan mer sånt man lärde sig i naturkunskapen på högstadiet.  Tyvärr har jag aldrig varit särskilt intresserad av naturvetenskap eller i alla fall inte nog intresserad för att lägga allt på minnet. Så nästan dags att börja på ruta ett. Förhoppningsvis blir det en del, "ja just det ja" upplevelser när jag börjar skriva. Har ju faktiskt min biologi och fysik bok från högstadiet i bokhyllan. Kanske blir att kolla lite i dom.

Nu har jag spellistan "pluggmusik" i bakgrunden och det är dags att börja skriva. Önskar bara att solen kunde skynda sig runt huset och börja värma upp balkongen så jag snart kan sitta där och skriva i stället. Men det brukar inte bli förrän efter lunch. När jag kollade nyss var det typ 14-15 grader därute. Lite kallt att sitta i skuggan där och skriva så kontoret får väl leva med mig på förmiddagen.

Okej inga fler bortförklaringar nu är det dags att satsa på att börja förklara energi i alla dess former och fotosyntes, ekologi och sånt. Många klagar på den här kursen och ja jag tillhör nog den gruppen. Det är intressant och så och bra kunskap. MEN jag skulle önska att vi fick lära oss lite METODIK så vi någon gång kan lära oss hur vi verkligen ska lära ut till barnen. SEN blir jag ändå INTE BEHÖRIG  att undervisa i naturkunskap efter detta så vet inte riktigt vad man ska ha kursen till förutom att det är intressant och lite bra att kunna. Men hjälper mig inte särskilt mycket i min framtida karriär.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0