Måndag

Ja nu var det måndag och allt är precis som vanligt. José började jobba efter semestern idag. Så vid klockan sex ringde den välkända truddelutten (stavas det så? är antagligen inget ord som finns i svenska akademins ordlista=). Har inte hört den på fyra veckor nu så man blev nästan lite förvånad när man hörde den. Bestämde mig igår kväll för att stiga upp när José steg upp för att inte sova bort hela dagen, har ju faktikst lite att plugga även om jag fortfarande väntar på en bok. När jag stiger upp så där bra tidigt så brukar jag alltid halvsova en stund på soffan och ändå inte komma igång så tidigt. Men kände mig så stolt när jag insåg att jag för länge sen gått förbi den tiden jag brukade somna om på. Fasen vad duktig jag är tänkte jag. Klädde på mig, kollade på nyhetsmorgon eftersom de har val-tema och hoppades bli lite klokare då jag egentligen inte har en aning vad jag ska rösta på. De hade Sverigedemokraterna på besök, konstaterade att jag inte skulle rösta på dom i alla fall. Fast det visste jag ju för länge sen, men var ändå lite intressant att se vad de hade fler åsikter kring saker som inte har med invandring att göra.

Efter ett tag tog jag tag i alla kompendium och började försöka ta reda på vilka artiklar som kunde vara bra att läsa inför föreläsningen imorgon. Började läsa. Efter en stunds läsande sprack den fina början på dagen, jag somnade över kompendierna. Var inte helt inne på att läsa om växthuseffekten. Kom igenom de svenska artiklarna i alla fall innan dagen var slut, sen är det väl ett antal hundra sidor på engelska men just nu intalar jag mig att det inte fanns något matnyttigt inför föreläsningen imorgon i dom i alla fall. Är glad att det inte är salstenta på detta.

Tittade nu ikväll på första programmet av Ullared för att se om vi hamnat på bild. Men som vi trodde så var vi ju i alla fall inte med  i första programmet, blir väl i så fall mot slutet. Men måste säga att det finns mycket konstigt folk. Var två tjejer som kört 80 mil enkel väg för att shoppa i Ullared. Ah de kör ett ETT stort race varje år, tänkte jag. Nähe då skulle det totalt köras tre rundor denna sommaren, nästan 500 mil tur och retur. Inte köpte de så mycket heller inte ens 2000 kr per person om jag minns rätt. Kan ju inte löna sig.

Nu har jag hittat en fin möbel till mina scrapbooking grejer. En garderob som går in till vänster om mitt skrivbord, mått mässigt verkar den vara perfekt. Nu vill jag bara till IKEA och kolla in den i real-life för att se om den är lika bra som den verkar. Har också nu fått tag i det alfabetet som jag önskade till cuttlebugen så nu är det slutshoppat för scrapbooking delen.

Jag lyckades visst få ihop ett riktigt långt inlägg om en ganska händelse lös dag. Imorgon är det dags för skola igen, ska börja med att luncha med en kompis innan föreläsningen så dagen börjar ju bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0