Söndag

Idag känner jag mig inte helt hundra. Har blåsor i munnen och börjar känna att halsen inte är sitt vanliga jag. Usch vill verkligen inte bli sjuk, har inte tid med det. Nu är det så enkelt att jag kan inte vara borta från skolan  eftersom vår kära lärare kräver att vi i stort sett alltid är på plats om vi inte vill ha komplettering så måste jag gå. Får väl sitta där och vara dålig och sen säga att jag inte vill ha komplettering så jag tvingar mig till skolan. Okej det kanske är att bli dramatisk, jag vet ju faktiskt inte om jag är på väg att bli sjuk. Men tycker det är sjukt att vi bara får vara borta EN icke-obligatorisk föreläsning. Då blir de ju faktiskt i stort sett obligatoriska.

Nu till lite roligare saker. Vi var runt en runda igår både på samarkand och nere i stan. Fick tag i två fina stjärnor att hänga i vardagsrumsfönstret. Så nu längtar jag faktiskt till alla julsaker ska fram. Upp med mina nya gardiner också.
Undrar när familjen i grannhuset ska sätta upp alla sina juldekorationer. Ett av huset som ligger längs med stora vägen tar det med ljusdekorationer på största allvar. Finns inte en milimeter av deras uteplats som inte har ljus och blinkande ska det vara. Ni som har varit förbi här vid juletid vet vad jag menar. Vet till och med att när jag pratade med någon och skulle förklara vart jag bodde så sa personen:"Är det där som det är så mycket juldekorationer?" Kan tänka mig att en del åker förbi för att kolla.

Måste bara berätta vad som hände igår. Var en sväng på ÖB och köpte lite smått och gott. Vid kassan plockade vi ner en aftonbladet också. Gissa om jag blev förvånad när vi kom hem och jag några timmar senare började läsa tidningen. Det var fredagens tidning på lördag. Kände mig lite lätt besviken. Antar att det inte bara är jag som inte kollar datumen på tidningar utan räknar med att bara dagens är framme.


Kommentarer
Erika

Krya på dig! :)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0