Måndag

Kollade just nu skolmailen för att se om min lärare bekräftat att mitt arbete (som jag skickade in igår) kommit in som det skulle. Gissa om jag blev förvånad när det fanns två mail. Det första mailet var en ren bekräftelse. Andra mailet var feedback på arbetet. Det måste vara nåt typ av rekord att få respons på arbetet, på bara ett dygn fick jag besked. Vet inte om det var den slutgiltiga bedömningen men ändå.
Dock var responsen inte bara positiv. Första punkten var att språket var för komplicerat. Texten skulle anpassas till årskurs 6. Tyckte det var skit svårt. Hur ska jag veta vilken nivå texten ska ligga på? Jag har aldrig varit i en årskurs 6, eller jo jag har ju gått i en, någon gång på stenåldern typ. När man bara har haft praktik på lågstadiet så verkar sexorna nog mycket större än de egentligen är.
Andra påbackningen var att det fanns obetydliga faktafel. Klart det gör när litteraturen är skriven innan nya grundlagen antogs. Det fanns typ ingen fakta. Jag blev lite sur eftersom det kändes som att läraren bara skrev ner allt som var dåligt. Han skrev ju i slutet att det var en godtagbar uppgift. Jag menar då måste det ju finnas något positivt. Jag som inte alltid har världens bästa självförtroende skulle må bra av att få veta vad jag gjorde bra också.

Nu vid åtta är det dags för Ullared och se om vi hamnat på bild i detta programmet. Till det blir det kanelbullar eftersom det är kanelbullens dag. Blev köpta i år eftersom jag faktiskt inte har något hembakat i frysen. Tanken är att vi ska frosta av frysen så fort glassen är uppäten så har inte bakat massa nytt. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0