Lördag

Idag är första dagen sen skolan som jag verkligen känner att jag kan slappna av. Det är alltid nåt projekt på gång i skolan men inte nu. Lämnade ju in min uppgift i samhällskunskapen i söndags. Har visserligen lite planering kvar för mina lektioner på temat återvinning, men det är under kontroll.

Så idag har jag verkligen känt att jag har kunnat slappna av. Inga måsten. SÅ skönt. Jag tror inte att de som inte studerat på universitet/högskola kan förstå den känslan av att hela tiden (ja inte på sommarlovet förstås) ha massa att göra och nästan få lite dåligt samvete när man gör för mycket kul när man har uppgifter som väntar.

Man kan väl lugnt säga att det jag tagit det väldigt lugnt idag. Slappade hela morgonen. Sen åkte José och jag ut en sväng, var uppe på samarkand, men hittade inget spännade, inte för att jag egentligen letade efter nåt heller. Men samarkand blir nog ännu roligare när alla butikerna öppnat. Nu är det ju bara massa skor. Jag var inte på skohumör idag. Var inne en sväng på deichmann. Är nästan lite sugen på att köpa ett par sådana där djurtofflar som var väldigt populärt för några år sen. Har för mig att de var rätt sköna. Kanske nåt att skriva upp på önskelistan??

Har också idag börjat titta på en film som jag köpte på Ullared. Jane Austen-stuk. Ni känner ju mig =)
Den är uppdelad på två så tänkte se färdigt den imorgon. Har en del andra såna filmer som jag inte sett än. Många är ju miniserier på 5-6 timmar. Tar mig aldrig tiden att se dom när jag har massa i skolan för då skulle jag aldrig sluta titta och inte få nåt gjort.

Snart dags för filmmys.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0