Lärare som är hes, ingen bra kombination

Har varit förkyld ett par dagar nu. Började känna av det i onsdags, men det det bröt aldrig ut på riktigt, förrän igår. Är inte det lång tid???
Kände mig ganska krasslig under dagen på praktiken. När jag kom hem var jag fullständigt utslagen, var riktigt dålig på kvällen. tror till och med det var lite feber där ett tag, men eftersom febertermometern pajade och vi inte har tänkt på att köpa en ny så kan jag bara tro att det var feber.

Trodde inte jag skulle kunna gå alls idag. Men kände mig okej på morgonen så jag tänkte det går så länge det går. Det gick förvånansvärt bra. Har varit väldigt hes idag, det är verkligen ingen bra kombination när man är lärare. Men jag överlevde det med. Imorgon är det undervisning i helklass som gäller, hoppas rösten bär lite bättre då.

Vet ni vad jag funderat på? Jag är ju ganska pysslig av mig. Blev sugen att testa på att sy lite mer. Se om jag hittar en billig men bra symaskin som jag kan prova mig fram med lite. Sy lite lättare saker, börja med kuddar och sånt.  Har ju en svärmor som är så duktig och som säkert skulle kunna lära mig en hel del. Men lär ju inte ha råd att köpa en symaskin i första taget så får väl börja med att se hur länge suget sitter i. Stannar det där länge så kanske det är värt att leta efter symaskin. Vore så kul att testa lite annat.
Vore kul att bli så duktig så man skulle kunna sy ett lapptäcke eller kanske lite barnkläder eller nåt. Har ju faktiskt lyckats sy en barntröja till min lilla kusin som inte är så liten längre. Men jag menar jag har ju lyckats en gång (har dock glömt om den ev var lite sne och så), men minns att jag var stolt över den så det kan ju inte varit allt för illa. =)

Nu är det snart dags för sängen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0