Länge sen sist

Nu är det jätte länge sen jag bloggade.

Hela veckan har jag haft praktik. Jag trivs så himla bra. Men oj vad man har varit trött när man kommit hem.
Imorgon ska jag ha min första lektion. Usch undrar hur det ska gå.

Igår var vi då en sväng på Ullared. Målet var att köpa en vinterjacka till mig. Fanns massa jackor, många väldigt fina också. Men letade fram min storlek i många jackor, då saknades det typ fem cm för att ens lyckas stänga jackan. Snacka om att det var små i storlekarna. Men lyckades hitta en till ett sjyst pris. 300kr. var inte helt som jag tänkt mig, men ändå OK.  Ska se om jag lyckas hitta en sjystare på en ev rea framöver och verkligen hitta precis en sån som jag egentligen vill ha.
Hittade också sista säsongen av DR Quinn så nu är serien komplett. Blir höstmys att drömma sig bort till västern.
Blev en del annat handlat med såsom tjocktröjor, bakplåtspapper och lite julklappar.



Vad tycks om mina nya Ullaredstrosor? Tyckte de var lite roliga, 15 kr tror jag de kostade, hahahha.

När vi kom hem bestämde jag att aldrig åka dit en lördag igen. Jag hade räknat med mycket folk och kanske en del kö. Men två timmars kö för att ta sig in hade jag inte räknat med. Har för mig att jag läst någonstans att det inte är så många dagar på ett år som det verkligen är lång kö. Men självklart lyckades vi komma just den dagen. Först när vi kom och insåg att det var så mycket folk så bestämde vi oss för att äta lite innan. Tur var det, annars hade vi varit jätte hungriga innan vi ens kommit in. Kön hade då också minskat lite, med betoning på lite. 
Okej det var kö in, fine. Men jag hade väl aldrig trott att det skulle vara extrem kö ut. VI var kvar tills de stängde och ställde oss i kön ungefär tio över fem. Ungefär två timmar senare hade vi fått betala och lagt alla våra saker i de välkända gula kassarna. Som sagt aldrig mer en lördag.

Här har vi precis ställt oss i kön, ännu vet jag inte vad som väntar.



Början av kön. Värsta omvägen skulle det bli innan vi fick komma in.

Nu är hemtentan inskickad också. Får se hur det går. Känner mig ganska osäker. Kanske ser han inte mina missar.

Nu får det bli dags för duschen och sen är det väl nästan dags för sängen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0