Äntligen helg

Usch den här veckan tycker jag inte har varit allt för rolig. Varit i skolan varenda dag, två eller tre timmar. Ibland är det faktiskt skönt att gå hela dagar och i stället få vara helt "ledig" en annan dag. Man får mer gjort med plugget om man sitter med det hela dagen, eller så funkar jag i alla fall.

Just nu ska vi göra ett enskilt arbete om två utvecklingsländer. Det var inte det lättaste att komma på två, finns direkt inga listor på alla u-länder. Men genom att titta på Afrika kommer man väldigt långt. Började titta på Niger ett land jag typ inte vet någonting om. Okej jag passar på att lär mig lite nytt. Ska väl erkänna att mina afrikakunskaper är ganska dåliga rent alltmänt men Niger var ett av de länder där det är ännu sämre. Sen skulle man ju ha ett land till. Ville egentligen ha i en annan världsdel för att kunna jämföra skillnader. Men slutade med att det blev Sudan. Ett land som ligger ganska nära Niger på typ samma breddgrader. Men Sudan har lite kust, vilket Niger inte ha. Blir att jämföra två länder som nog har en del gemensamt och titta på vad som sedan gjort de olika typ. Nåt sånt.

Men nu är det i alla fall äntligen helg och jag ska nog försöka ge mig lite helg också. Kanske sätter mig och tittar lite på arbetet. Det är ju alltid skönt att vara i fas liksom.

Blev drygt en timme på Wii Fit förut. Kändes så skönt. Steppade upp och ner på plattan. Blev drygt 4000 steg innan jag var färdig. Jag tycker allt att jag var lite duktig. Sen blev det lite balansövningar och sånt med. Men blev så irriterad när jag inte lyckades så bra som jag ville så gav upp för dagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0