Väl Godkänd

Jag kan stolt säga att jag fick VG på salstentan i historia. I fredags fick jag via Facebook veta att många redan fått sina svar på tentan via vanliga snigelposten. Men jag hade inte fått något, jag kan lugnt säga att det var en jobbig helg. Sen igår när jag såg att brevbäraren var på väg, ville jag nästan springa ner på gården och tvinga till mig min post (men tänkte att det kanske var väl desperat). När jag väl hörde ljudet av posten som trillade in i dörren, så vågade jag knappt titta efter. Tänk om tentan inte var med där, då skulle jag ju bli galen. Men ett stort A4-kuvert som det stod Linnéuniversitetet låt på hallmattan. Satte mig sedan för att öppna. Då blev jag sjukt skraj, tänk om jag inte ville veta vad som stod där egentligen. Men jag tog mod till mig och öppnade kuvertet. Hade en gul post-it-lapp på första sidan. Men som vanligt skriver lärare värre än läkare, gissade mig till vad som stod. Trodde mig kunna läsa, "det gick bra........ väl godkänd". Lyfte på lappen och där stod det att jag fått 42 poäng, med en VG-gräns på 41 poäng. JAG HADE FÅTT VG!!!!!!

Började sedan tittat igenom min tenta. Letade fram frågan jag hade svårt för kvällen innan. Blandade ihop allt då och var rätt nervös för resultatet. Hade jag snurrat till det även denna gången. Men man kan väl lugnt säga att jag redde ut det med bravur. Det var den enda fråga jag fick FULL POTT på. Sista timmarna kvällen innan hade gett resultat.
Blev så glad att glädjetårar började falla ner för min kind.

Hade lite svårt att koncentrera mig efter detta. Försökte hitta en bra barnbok till min VFU-uppgift, men hittar verkligen ingenting. Om någon har ett bra tips på en bra barnbok som indirekt diskuterar/påvisar barnkonventionens artiklar. Typ alla barns rätt till utbildning, att vara frisk och få sjukvård om man inte är det. Att barn inte får arbeta hur som helst.med mera. Sen ska detta vara ur ett historiskt/religiöst perspektiv.

Nu på morgonen har jag faktikst lyckats komma in på lektion.se så nu kan jag börja planera min mattelektion jag ska ha nästa tisdag med ettorna. Vi ska diskutera längd och varför det är smart att använda samma mätinstrumment.

Nä nu börjar detta inlägget bli väldigt långt och jag måste nog fixa mig i ordning lite. Snart kommer posten också, tänk om det kommer lika trevliga nyheter idag, hoppas kan man ju alltid.

//Ida


Kommentarer
Erika

Grattis!!! :-D Bra jobbat :-D

Annie

Det är ju skit bra Ida!Du är så duktigt!

2010-03-30 @ 16:57:21
pappa

Vad bra du kan

2010-03-30 @ 21:21:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida

RSS 2.0